Real Madrid, EuroLeague ile 10 Yıl Daha Anlaştı ve NBA Europe Projesinden Uzaklaştı
Real Madrid, EuroLeague'den ayrılma ve NBA'in Avrupa'da planladığı yeni organizasyona katılma söylentilerine son verdi. İspanyol devi, EuroLeague ile olan iş birliğini 10 yıl daha uzatarak, kıtanın en üst düzey basketbol organizasyonunda kalmayı tercih etti. Bu karar, EuroLeague'in geleceği açısından kritik bir dönemeç olarak değerlendiriliyor.
İspanyol Marca gazetesine göre, Real Madrid yönetimi EuroLeague'de kalmaya kesin olarak karar verdi ve yeni on yıllık sözleşmeyi imzaladı. Anlaşmanın, Cuma günü yapılacak EuroLeague Yönetim Kurulu toplantısında hissedarlara resmen sunulması bekleniyor. Real Madrid, dünya çapında yaklaşık 500 milyon takipçisiyle en değerli spor markalarından biri olarak kabul ediliyor.
Real'in kararı, NBA'in 2027-28 sezonunda başlatmayı planladığı yeni Avrupa organizasyonuna karşı bir kalkan işlevi görüyor. EuroLeague, bu anlaşmayla birlikte 13 hissedar takımının tamamının sözleşmelerini uzatmış oldu. Bu takımlar arasında Panathinaikos, Olympiakos, Barcelona, Maccabi Tel Aviv, Žalgiris Kaunas, Baskonia, Anadolu Efes, Olimpia Milano, Bayern Münih, Villeurbanne, Fenerbahçe, Real Madrid ve CSKA Moskova yer alıyor. Rus ekibinin hisseleri, Ukrayna savaşı nedeniyle askıda olsa da hissedarlık statüsü devam ediyor.
Yeni anlaşma, EuroLeague'i olası takım ayrılışlarına karşı korumak için sıkı güvenlik önlemleri içeriyor. Habere göre, sözleşmesini uzatan herhangi bir takım, olası bir NBA Europe'a katılmak için ayrılmak isterse EuroLeague'e 10 milyon euro tazminat ödemek zorunda kalacak. Ayrıca, her kulüp dava açarak uğradığı zarar için ek tazminat talep edebilecek. Bu ceza, bazı durumlarda 100 milyon euroya kadar çıkabilecek.