Dünya

ABD'de Tesla'nın Teksas'taki eve çarpması sonucu kadın öldü, gözlemci soruşturma başlattı

Al Jazeera ·2026-06-23
ABD'de Tesla'nın Teksas'taki eve çarpması sonucu kadın öldü, gözlemci soruşturma başlattı
ABD yol güvenliği düzenleyicisi, sürücüsüz modda olduğu bildirilen bir Tesla Model 3'ün Teksas'ta bir eve çarparak 76 yaşındaki bir kadının ölümüne yol açmasının ardından soruşturma başlattı. Tesla CEO'su Elon Musk, aracın otonom modda olmadığını iddia etti.

ABD yol güvenliği düzenleyicisi, sürücüsüz modda olduğu bildirilen bir Tesla aracının Teksas'ta bir eve çarparak içerideki 76 yaşındaki bir kadının ölümüne yol açmasının ardından soruşturma başlattı. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), 19 Haziran'da Houston yakınlarında bir Tesla Model 3'ün bir eve çarptığı ölümcül kazayla ilgili soruşturma açtığını Pazartesi günü duyurdu.

NHTSA sözcüsü, Al Jazeera'ye yaptığı kısa açıklamada, 'NHTSA bu kazayla ilgili Özel Kaza Soruşturması başlatıyor' dedi. ABD'nin en büyük elektrikli araç üreticisi Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Harris County Teksas Şerif Ofisi geçen hafta, sürücünün memurlara aracının yolundan çıkıp eve çarptığı sırada Model 3'ün otomatik sürüş yardım sistemini kullandığını söylediğini bildirdi. Polis, sürücünün herhangi bir sarhoşluk belirtisi göstermediğini ve kazanın ardından müfettişlerle işbirliği yaptığını söyledi.

X'te yaptığı bir paylaşımda Tesla CEO'su Elon Musk, aracın kaza anında sürücüsüz modda olduğu yönündeki haberleri yalanladı. Musk, Tesla'nın Tam Sürücüsüz Mod'una (FSD) atıfta bulunarak, 'FSD mahalle sokaklarında yavaş sürer ve bu yüksek hızlı bir kazaydı!' dedi. Tesla'nın yapay zeka başkan yardımcısı Ashok Elluswamy de şirketin teknolojisinin suçlanamayacağını reddederek, sürücünün gaz pedalına basarak sistemi manuel olarak devre dışı bıraktığını X'te yazdı.