Strasbourg Hastanesinde 33°C: Dört Sağlık Çalışanı Fenalaştı
Strasbourg'daki Hautepierre Hastanesi'nde aşırı sıcaklar nedeniyle dört sağlık çalışanı fenalaştı. France 3'ün haberine göre, hastanenin 9. katındaki bir serviste cıva 33°C'yi gösterdi. Fenalaşanlar arasında bir hemşire, meslektaşları tarafından serum takılarak tedavi edildi.
Sendikalar durumdan endişeli. Strasbourg Üniversite Hastaneleri (HUS) FO genel sekreteri Christian Prudhomme, France 3 Grand Est'e yaptığı açıklamada, "Personel için işler zorlaşmaya başlıyor" dedi. Prudhomme, müdürün durumun çok gergin ve endişe verici olduğunu kabul ettiğini ve sendikalarla bir araya gelerek sorunu görüştüklerini aktardı.
HUS, sıcaklarla başa çıkmak için ulusal plana ek olarak çeşitli önlemler aldıklarını belirtti. Bunlar arasında 150'den fazla klima, havalandırma ekipmanı, uygun iş kıyafetleri ve mesai saatlerinde değişiklik yer alıyor. Fenalaşmaların yaşandığı servise iki portatif klima yerleştirildi.
Ancak asıl sorun binanın yapısıyla ilgili. Prudhomme, "Servislere daha hafif blok kıyafetleri verdik. Su noktaları uzun süredir kuruluydu. Başka pek bir şey yapamıyoruz" dedi. Uzun vadeli tek çözüm, yeni bir hastane inşası. Proje takvimde yer alıyor ve ilk binanın 2032'ye kadar açılması planlanıyor. Bu bina pediatri ve anne-çocuk merkezini barındıracak.
Yeni inşaat, mevcut binadaki kusurların düzeltilmesi için bir fırsat olacak. Prudhomme, "Hedef eski binayı yıkmak ve ilk bakacağımız şeyler yalıtım ve seçilen malzemeler olacak" diyerek sendikaların önceliğinin "aşırı sıcaklara dayanıklılık" olduğunu vurguladı.